Właściciele pałacu w Kruszynie i Fundacja Amicus we współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury w Bolesławcu zapraszają do Teatru Starego na karnawałową galę operowo-operetkową. Małżeństwo śpiewaków, Magdalena Krysztoforska (sopran) i David Beucher (tenor) zaprezentują znane i lubiane przeboje Mozarta, Pucciniego, Verdiego, Bizeta, Catalaniego, Di Capuy, Kalmana, Lehàra i wielu innych kompozytorów „złotej ery” opery i operetki.
Teatr Stary
21 stycznia, godz. 19.00
Bilety w cenie 30 zł (normalne) i 25 zł (ulgowe/grupowe) do nabycia w sekretariacie MDK lub na godzinę przed koncertem w teatrze.
Ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie w klasie śpiewu profesor Izabelli Kłosińskiej oraz Accademia d’Arte Lirica d’Osimo we Włoszech. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła na studiach, uczestnicząc w licznych projektach akademickich: J. A. Hasse, „I Pellegrini al sepolcro di Nostro Signore” (Agapito) – Teatr Collegium Nobilium; B. Britten, „Sen nocy letniej” (Cobweb) – Teatr Wielki Opera Narodowa; C. Monteverdi, “Koronacja Poppei” (Fortuna) – Teatr Collegium Nobilium. Doskonaliła swoje umiejętności na kursach mistrzowskich prowadzonych przez gwiazdy takie jak William Matteuzzi, Ala Simoni, Anna Vandi, Raina Kabaivanska, Lella Cuberli, Teresa Żylis-Gara oraz Vincenzo DeVivo
W 2013 roku debiutowała partią Lucii w niezależnym projekcie operowym (B. Britten „Gwałt na Lukrecji”), który spotkał się ze wpaniałym przyjęciem publiczności i doczekał się wznowienia na scenie Teatru Narodowego w Miskolc na Węgrzech. W sezonie 2014 kreowała partię Sandman (E. Humperdinck „Hansel& Gretel”) w Teatro La Nuova Fenice, zaś w sezonie 2015 wzięła udział w operze „Carmen” wystawionej tamże. Od 2013 roku pracuje w Filharmonii Narodowej jako solistka (P. Chiarini, “Il geloso schernito” – Dorina, B. Smetana, “Sprzedana narzeczona” – Marzenka oraz G. Paisiello „La serva Padrona” – Serpina). Zajęła drugie miejsce na 11’ Internazionale Concorso Musicale „Citta’ di Pesaro 2012” we Włoszech.
W czerwcu 2015 roku debiutowała jako solistka w Teatro dell’Opera di Roma w operze P. Czajkowskiego „ Dama Pikowa” (Masa) pod batutą maestro James’a Conlon’a z Los Angeles Opera. W tym samym roku wzięła udział w uroczystej Gali Operowej Christiny Muti w Maiolati Spontini oraz debiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w partii Marzenki w operze „Sprzedana narzeczona” B. Smetany.
We roku 2016 Magdalena wzięła udział w koncertowych wykonaniach oper „Manon” J. Massenet (jako Manon) oraz „Faust” C. Gounod (jako Marguerite) w Teatro La Nuova Fenice w Osimo. Wcieliła się również w postać Isabelli w operze “Re Enzo” O. Respighi podczas Maiolati Spotini Festival w Jesi (Włochy). W sezonie 2016/2017 zaśpiewa partię Wandy w operze K. Kurpińskiego “Zamek na Czorsztynie” w Filharmonii Narodowej.
W swoim repertuarze ma kilkanaście partii operowych i oratoryjnych oraz szeroki wachlarz arii, duetów oraz pieśni. Oprócz ról operowych, prowadzi ożywioną działalność koncertową we Włoszech, Niemczech, Irlandii, USA, Szwajcarii i Francji.
Zanim rozpoczęła studia muzyczne, ukończyła z wyróżnieniem Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Włada biegle pięcioma językami.
Tenor urodzony we Francji w polsko – francuskiej rodzinie. W 2007 roku przeniósł się wraz z Rodzicami do Bolesławca – rodzinnegoo miasta Mamy. Naukę śpiewu rozpoczął we Wrocławiu jako baryton u prof. Bogdana Makala. W 2011 r. debiutował na deskach Teatru Wielkiego–Opery Narodowej w Warszawie jako Marullo w „Rigoletcie”. Występował także w operach: „Madame Butterfly”, „Traviata”, „Aleko”, „Kserkses”. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in.: II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Daina miestui” w Kownie (2007, wyróżnienie), X Ogólnopolskiego Konkursu im. Franciszki Platówny we Wrocławiu (2008, I nagroda), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „21 Century Art” w Kijowie (2009, I nagroda), V Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Beatričė” w Wilnie (2011, Grand Prix), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Hariclea Darclee” w Braila (2012, nagroda specjalna), I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie-Zdroju (2012, 1 nagroda), VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej-Fijalkowskiej we Wrocławiu (2013, wyróżnienie), XV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari w Nowym Sączu (2013,wyróżnienie), 17. Wielkiego Turnieju Tenorów w Szczecinie (2015, Grand Prix). Uczestniczył w takich festiwalach, jak: Aix en Provence (Francja), Wratislavia Cantans, Classic night music – Zurich (Szwajcaria), oraz w licznych koncertach, m.in. „Verdi – Wagner Night (Rumunia), Gala operowa (Rosja), „Maj z operą” (Jelenia Góra), „Concerto di Quaresima” (Włochy), Gala Concert (Indonezja). Koncertował m.in. w Polsce, Rosji, Rumunii, Niemczech, Włoszech, Francji, USA oraz na Litwie, występując z takimi dyrygentami, jak: Latham-Koenig, Haider, Montanaro, Bugaj, Wróbel, Zathey, Wojciechowski, Balderi, Adamus, Schäfer, Klauza, Valentini, Bononcini, Ślęk, Nałęcz-Niesiołowski oraz Kasprzyk. Uczestniczył w wielu kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez: Teresę Żylis-Garę, Helenę Łazarską, Anitę Garancę, Elizabeth Wilke, Andrzeja Dobbera, Francisco Araiza, Andrisa Žagarsa, Adama Kruszewskiego, Francois Le Roux, Jeffa Cohena, Paolę Molinari oraz Vincenzo De Vivo. Stypendysta CUBEC Accademia di Belcanto Mirella Freni w Modenie we Włoszech. W 2014 roku debiutował partią Alfredo w operze „Traviata” G. Verdiego na deskach Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Beucher otworzył sezon w Polskim Radiu jako Valcour w operze „Zelis i Valcour” Ogińskiego. W sezonie 2015/2016 wcielił się także w postać Don José w operze „Carmen” G. Bizet w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku oraz w postać Melot w oprze „Tristan i Izolda” w Filharmonii Narodowej We wrześniu 2016 roku David Beucher zadebiutował przed włoską publicznością jako Re Enzo w operze „Re Enzo” podczas Maiolati Spotini Festival w Jesi.