Agnieszka Włoch to reżyser, pedagog teatralny, dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, wykładowca na Uniwersytecie Opolskim.
Ukończyła reżyserię w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej we Wrocławiu, pedagogikę na Uniwersytecie Opolskim oraz liczne kursy z zakresu reżyserii i pantomimy.
W 1997 roku założyła Teatr Zapadnia, którego jest kierownikiem artystycznym, reżyserem. Zrealizowała wiele spektakli teatralnych, m.in.: „Akt bez słów” wg S. Becketta, „Mężczyzna przychodzi w deszczu” wg G.G. Marqueza, „Przykrą historię” wg B. Viana, „Kamień cierpliwości” wg A. Rahimiego oraz spektakle autorskie „W szeptach niepamięci”, „Miejsce zamknięte”, „Odkołysanie”. W przedstawieniach korzysta z różnych środków scenicznych, w szczególności bazując na pozawerbalnych środkach wyrazu, takich jak: ruch (między innymi taniec, pantomima), muzyka, światło, gest. Operuje w nich obrazem i symbolem, oszczędnie wykorzystując słowo, co daje możliwość wolności interpretacji i dowolnego, wręcz osobistego odbioru spektakli przez widza. W swych przekazach koncentruje się wokół problemów dotyczących jednostki, porusza tematy alienacji człowieka, jego samotności, relacji z grupą. Prowadzone przez nią zajęcia i sposób budowania spektakli mają postać kreacyjnych warsztatów, w których dąży do pobudzenia grupy do twórczych poszukiwań i których celem jest wygenerowane naturalnych dyspozycji aktorów, czerpanych z ich cielesności, umysłu, wyobraźni czy też ograniczeń.
Uczestniczy w ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach teatralnych. Swoje spektakle prezentowała między innymi w Macedonii, Niemczech, Czechach, Korei Południowej, Kanadzie, Egipcie. W oparciu o różnorodne metody ruchu scenicznego i pracy z aktorem prowadzi warsztaty teatralne w kraju i za granicą. Jest jurorką na festiwalach teatralnych, koordynatorką licznych inicjatyw edukacyjno-artystycznych dla dzieci, młodzieży, dorosłych oraz inicjatorką i organizatorką m.in. Ogólnopolskiego Forum Teatrów Dziecięcych „MINIATURY” i Międzynarodowych Zimowych Spotkań Teatralnych w Opolu.
Od 2001 roku wykłada na Uniwersytecie Opolskim, gdzie prowadzi zajęcia z reżyserii i edukacji teatralnej. Jej praca naukowa koncentruje się wokół różnych aspektów kultury, pedagogiki teatru i twórczości teatralnej. Jest autorką i współautorką licznych publikacji – artykułów i monografii, między innymi: „Edukacja teatralna w procesie kształcenia i wychowania młodzieży szkół gimnazjalnych i licealnych na Opolszczyźnie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2013; „Znaczenie edukacji teatralnej w procesie wychowania do wartości”, [w:] „Acta Humanica” 2a/2012, Żilina 2012; „Teatr metaforyczny w kształtowaniu dyspozycji twórczych dzieci i młodzieży. W poszukiwaniu koncepcji kreatywnej edukacji”, [w:] „Edukacja jutra”, red. K. Zaton, T. Koszczyc i M. Sołtysik, Wydawnictwo AWF, Wrocław 2007; „Pedagogiczne aspekty procesu kreowania postaci scenicznej”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2016 (współautorstwo z Klaudią Maćkowiak).