Alessandro Baricco
NOVOCENTO
23 marca 2013 / g. 18:00 / Teatr Stary / Bilety: 5 zł (do nabycia w sekretariacie mdk, od pon. do pt., w godz. 14-17)
scenariusz: Mateusz Olszewski
reżyseria: Marcin Brzozowski
premiera: 16.04. 2011
czas: 65 min.
Absolwent wydziału aktorskiego PWSFTviT w Łodzi. Gry na saksofonie uczył się w państwowych szkołach muzycznych I i II stopnia. Zagrał rolę muzyka w „Hotelu Savoy”. Obecnie gra w kilku łódzkich teatrach: Teatrze Powszechnym, Teatrze Logos, Teatrze Nowym i Teatrze Szwalnia.
Novecento to opowieść o genialnym pianiście-samouku, przywoływana przez najbliższego przyjaciela – muzyka z okrętowego zespołu. W przestrzeni ograniczonej burtami statku znajdzie się miejsce dla pasji, muzyki przyjaźni i marzeń. A wszystko to w klimacie jazzu lat dwudziestych XX wieku i transatlantyku pływającego między Ameryką i Europą. Monodram stworzony na IV roku studiów i po kilku spektaklach przeniesiony do Teatru Szwalnia w Łodzi. Nagrodzony na 41.Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu oraz podczas Warmińskich Spotkań Teatrów Jednego Aktora w Olsztynie.
„Mateusz zaskoczył prostotą i wdziękiem wykonania, umiejętnością wykorzystania choćby zwykłego wózka do przewozu dekoracji, który bywał i barkiem, i fortepianem albo pudełka tekturowego, które stawało się całym światem. Praca aktora z przedmiotami, jego wynalazczość w traktowaniu rekwizytów zasługują na najwyższe uznanie. Nawiązał do samej idei heroicznego modelu tja, który wszystko mieści w walizce, czyli potrzebuje niewiele, żeby stworzyć wielki świat”.
Tomasz Miłkowski, „99. Pofestiwalowe zapiski z Wrocławskich Spotkań z Teatrem Jednego Aktora”
„Zderzyłem się z czymś, co zapowiadało tylko dość banalną, choć atrakcyjnie zapowiadającą się historię, opowiadaną przez młodego człowieka. Ów młody człowiek szybko „kupił” widzów – swobodnie prowadzoną narracją, świetnie granymi na saksofonie standardami jazzowymi. Im dłużej go jednak słuchałem, tym bardziej uwyraźniał się kreacyjny wymiar spotkania”
Lech Śliwonik, „99. Pofestiwalowe zapiski z Wrocławskich Spotkań z Teatrem Jednego Aktora”